Με
αφορμή την Παγκόσμια Μέρα των Δικαιωμάτων
του Παιδιού, που έχει οριστεί η 20η
Νοέμβρη, οι μαθητές και οι μαθήτριες
της ΣΤ’ τάξης εργάστηκαν ομαδικά και
ετοίμασαν μία ιδιαίτερη αφίσα με τα
δικαιώματα του παιδιού.
Μοιράστηκε
σε κάθε παιδί μία φωτοτυπημένη ακροστιχίδα
στην οποία έπρεπε να συμπληρώσουν τις
λέξεις που έχουν σχέση με την κεντρική
λέξη ΔΙΚΑΙΩΜΑ, βλέποντας παράλληλα και
την αντίστοιχη εικόνα. Εν συνεχεία
συζητήσαμε τη σπουδαιότητα των λέξεων
αυτών στη ζωή του κάθε παιδιού και
συμπληρώσαμε και άλλες, τοποθετώντας
τη κάθε μία σε μια βάση για να ετοιμαστεί
σιγά σιγά η αφίσα μας.
Η
Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού,
που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο
για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως,
υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση
του ΟΗΕ στις 20
Νοεμβρίου του
1989. Την έχουν επικυρώσει όλα τα κράτη
του κόσμου, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας
(η χώρα μας την επικύρωσε στις 2
Δεκεμβρίου 1992
με τον νόμο 2101), και τα 54 άρθρα της
καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών
που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα
Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και
Δικαιώματα Συμμετοχής.
Παρά
τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών,
που σε πολλές χώρες αποτελούν κενό
γράμμα, εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν
να υποφέρουν από τη φτώχεια και να
στερούνται της στοιχειώδους σχολικής
εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες
υφίστανται τις τραγικές συνέπειες
συρράξεων και οικονομικού χάους, δεκάδες
χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους
και πολλά ακόμη ορφανεύουν ή και
σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και από
άλλες ασθένειες. Τα στοιχεία και οι
αριθμοί είναι καταπέλτης στο εφησυχασμό
της συνείδησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου