5 Σεπ 2011

Συμμετοχή της Γ' τάξης (2010-11) στο διαγωνισμό "Σχολικά Μαγειρέματα"





1. Η ένταξη της Μεσογειακής Διατροφής, στις 16 Νοεμβρίου του 2010, στον Κατάλογο της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO,

Η έννοια της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς περιλαμβάνει ζωντανές εκφράσεις και παραδόσεις αμέτρητων ομάδων και κοινοτήτων σε όλο τον κόσμο, τις οποίες έχουν κληρονομήσει από τους προγόνους τους και τις μεταδίδουν στους απογόνους τους, στις περισσότερες περιπτώσεις από στόμα σε στόμα

2. Οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από τον παραδοσιακό ελληνικό τρόπο διατροφής, ο οποίος συμβάλλει ιδιαίτερα στην διατήρηση και προαγωγή της υγείας με παράλληλη ωφέλεια της εθνικής οικονομίας και διατήρηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς

3. Η θέση που καταλαμβάνει η χώρα μας, πανευρωπαϊκά, στην παιδική παχυσαρκία, με τα Ελληνόπουλα να είναι τα πιο υπέρβαρα παιδιά σε σχέση με τα συνομήλικα τους στην Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει αύξηση των διατροφικών διαταραχών, όπως η νευρογενής ανορεξία και η νευρογενής βουλιμία.

Tο θέμα





Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξης, όπως και όλοι οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την υποστήριξη της δασκάλας τους έστειλαν ηλεκτρονικά:



Παραδοσιακές συνταγές μαγειρικής, που συνοδεύονταν από στοιχεία σχετιζόμενα με τον τόπο και τη λαϊκή παράδοση. Οι συνταγές περιλαμβάνονταν στις κατηγορίες: κυρίως πιάτο, συνοδευτικό, σαλάτα, εορταστικό, γλυκό ή επιδόρπιο.



(Τα έργα επιλέχθηκαν με κριτήρια την σπανιότητα, τη σύνδεση με τα τοπικά προϊόντα, τη λαϊκή παράδοση και τη συμφωνία με τις αρχές της παραδοσιακής ελληνικής μεσογειακής διατροφής)



O στόχος

Να ευαισθητοποιήσει και να ενθαρρύνει μαθητές και εκπαιδευτικούς:

- Να ερευνήσουν ελληνικές γεύσεις που προέρχονται από την τοπική παραγωγή τους, τη διαδικασία που στηρίζει την αειφορία και την ελληνική τοπική αγροτική ανάπτυξη.

- Να ταξιδέψουν στον τόπο και τον χρόνο, με αφετηρία τις λαϊκές συνήθειες και τις εθνικές παραδόσεις.

- Να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, με γέφυρα , το φαγητό και το μαγείρεμα και το τραπέζι, σαν τόπο συνάντησης και συζήτησης ανθρώπων και γενεών .

- Να βιώσουν την τροφή σαν κομβικό σημείο μεταξύ σώματος, υγείας, συναισθήματος και συμπεριφοράς.

- Να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν καινοτόμες δεξιότητες, που σχετίζονται με τον πολιτισμικό καθρέφτη της τροφής και της διατροφής.

- Να μεταφέρουν στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο ένα καθαρό μήνυμα για το ελληνικό γαστρονομικό πνεύμα και τη σχέση του με την ιστορία, τη γεωγραφία, την οικογένεια, την τέχνη, τη βιωματική εκπαίδευση, τη θρησκεία, τα ήθη και τα έθιμα ενός τόπου.

- Να προάγουν την διατροφική συμπεριφορά και την υγεία με στόχο την αντιμετώπιση των διατροφικών διαταραχών και της παιδικής παχυσαρκίας.



Για να δείτε τις συνταγές των παιδιών:

http://www.i-create.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=671:andriotika-glyka&Itemid=232&lang=el



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου