...Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας για την γραφή αλλά και κατ'επέκταση για την ιστορία της ελληνικής γλώσσας,οι μαθητές της Δ΄ τάξης μάζεψαν πληροφορίες σ'ένα σχέδιο μαθήματος και το επέκτειναν και στα υπόλοιπα μαθήματα του προγράμματος συνδυάζοντας την πληροφορία με τη μάθηση.Συζητήσαμε την εξέλιξη της γραφής γενικότερα,ενώ αναφερθήκαμε και σε σπουδαίους πολιτισμούς που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή της,όπως π.χ. της Αιγύπτου.Τα παιδιά στα αρχαία αιγυπτιακά σχολεία έγραφαν πάνω σε πάπυρους, που ήταν κάτι σαν στο σημερινό χαρτί, φτιαγμένοι από καλάμια του φυτού πάπυρος. Τα παιδιά στα αρχαία ελληνικά σχολεία είχαν ξύλινες πινακίδες αλειμμένες με κερί. Πάνω σ’ αυτές χάραζαν το μάθημά τους με τη μυτερή άκρη ενός ξύλου, που λεγόταν στύλος. Αργότερα στην Πέργαμο έφτιαξαν από λεπτό δέρμα την Περγαμηνή ή διφθέρα
18 Μαρ 2011
Η ΓΡΑΦΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ...!!!
...H γραφή είναι η αναπαράσταση του προφορικού λόγου μιας γλώσσας με την χρήση ενός συνόλου σημείων ή συμβόλων, γνωστού και ως σύστημα γραφής.Αρχικά η γραφή γίνονταν πάνω σε λείες, πήλινες ή πέτρινες, επιφάνειες, που σήμερα λέγονται πίνακες ή πινακίδες. Τα γράμματα στις σκληρές επιφάνειες γίνονταν σκαλιστά (γλυπτά) ή με μια αιχμηρή μεταλλική γραφίδα και στις νωπές επιφάνειες με τύπωμα ή με καλάμι, το οποίο είχε ξυστεί.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου